3. kapitola

Stránka 6 z 6

Souhrnné cvičení

  1. Jakým způsobem mohli malíři a jiní výtvarní umělci vyjadřovat pohyb před příchodem kinematografu?
    Větší tvůrčí prostor pro ztvárnění pohybu přineslo zapojení perspektivy. Dalším z prostředků dynamizujícím obraz se stalo zachycení toho, jak působí světlo. A nezanedbatelný vliv měla také volba témat a námětů plných pohybu, jako je například tanec, jízda automobilem nebo souboj.
  2. Kdybychom vyrobili flipbook z fotografií, připomínal by spíše animovaný film, nebo film hraný?
    Jelikož jednotlivá políčka vznikají odděleně, nespojitě a výsledný rozpohybovaný obraz vidíme až při rychlém listování bločkem, jedná se o film animovaný. Pokud se v animované tvorbě pracuje s živými herci, hovoříme o tzv. pixilaci.
  3. Co to je setrvačnost lidského oka a jak nám umožňuje dívat se na pohyblivé obrazy?
    Filmový obraz je vlastně sledem fotografií promítaných na plátno v určitém tempu (zpravidla 24 nebo 25 okének za vteřinu). Při této rychlosti střídání obrázků lidské oko přestává vnímat předěly mezi nimi a obraz splývá v jeden celek zachycující pohyb nebo časové proměny.
  4. Jak se jmenuje americký vynálezce, v jehož laboratořích vznikl kinetoskop – jeden z předchůdců kinematografu?
    Thomas Alva Edison

 

Stránka

Kontaktní osoba

Jan Černík | jan.cernik@upol.cz

Podporují nás

Michal Šašek

Dárcové na Donio