Na této stránce budeme postupně zveřejňovat materiály primárně určené pro učitele 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií. Rádi ale samozřejmě budeme, když o ně projeví zájem kdokoli další.
Metodické materiály určené pro pedagogy 2. stupně základních škol využívajících ve své výuce Filmouku vznikly v rámci projektu Filmouka do škol a kulturních institucí, realizovaného za finanční spoluúčasti EU prostřednictvím Národního plánu obnovy a Ministerstva kultury.
Realizační tým byl sestaven z vybraných autorů FILMOUKY (Petr Pláteník, Martina Voráčková, Pavel Bednařík), angažovaných pedagogů, lektorů, metodiků a odborníků (František Topinka).
Vytvořili jsme ukázkové modely a metodickou podporu vycházející z kapitol a témat Filmouky. Díky těmto metodickým materiálům získají lektoři a lektorky, učitelé a učitelky kompetence vyučovat filmovou a audiovizuální výchovu za využití publikace, která jim poslouží jako prostředek ke zvýšení mediálních, digitálních, komunikačních a sociálních kompetencí u žáků a žákyň.
Lekce, ve které se žáky zjišťujeme, že film je mimo jiné také souborem informací, ze kterým se mnohé dozvídáme o díle i o svých schopnostech přemýšlet nad filmovým příběhem, postavami nebo výrazovými prostředky.
V lekci Jak rozpohybovat obraz se věnujeme pohyblivému obrazu. Jak je možné, že vidíme obraz se pohybovat? A jak si takový rozpohybovaný obraz vytvořit sami? To vše se dozvíte v přiloženém materiálu.
V lekci Z čeho se film skládá si vysvětlíme, jaký je rozdíl mezi filmovým záběrem a filmovým políčkem nebo jak fungují filmové žánry. Zjistíme ale také, jak analyzovat vybraný úsek filmu či vytvořit ve výuce vlastní filmové triky.
Lekce věnovaná filmovému plakátu nás provede porozuměním výrobní, propagační i marketingové stránce filmové tvorby, ale nabídne také dostatečný prostor pro vlastní kreativní tvorbu.