4. kapitola

Stránka 6 z 6

Souhrnné cvičení.

  1. Jakým způsobem mohli malíři a jiní výtvarní umělci a umělkyně vytvořit plasticitu předmětů a osob v obraze?
    Pomocí techniky šerosvitu, kterého malíři dosahovali právě promyšlenou prací se světlem a stínem.
  2. Jaký je rozdíl mezi tvrdým a měkkým světlem?
    Měkkým světlem nazýváme světlo více rozptýlené, jemné, které netvoří ostré stíny. Tvrdé světlo je kontrastní, tvoří ostré stíny. Měkké světlo tvoří plošší a jemnější obrazy, zatímco tvrdé světlo přidává na plasticitě.
  3. Jak funguje stínové divadlo?
    Jedná se o prastarou loutkářskou techniku, kdy vyřezávané siluety držené na špejli či hůlce vrhají stín na plátno. Plátno nebo list papíru jsou silně osvětleny a je možné měnit intenzitu světla.
  4. Proč je důležitá práce se světlem v kinematografii?
    Kromě toho, že umožňuje, aby divák viděl vše, co autoři považují za podstatné, je světlo i důležitým atmosférotvorným prvkem a podílí se na utváření řady obsahových i emocionálních významů.
Stránka

Kontaktní osoba

Jan Černík | jan.cernik@upol.cz

Podporují nás

Michal Šašek

Dárcové na Donio